Παρασκευή 26 Δεκεμβρίου 2014

H 2η συνέντευξη για τη σχολική εφημερίδα του Ολοημέρου μας



 

 Την Πέμπτη  11-12-2014 , η «δημοσιογραφική  ομάδα» του Ολοημέρου  του σχολείου μας πήρε συνέντευξη από τον πατέρα  Ιωάννη  Δημητριάδη, Ιερέα  του Ιερού Ναού Αγίου  Γεωργίου  Ευκαρπίας .Ο  πατέρας  Ιωάννης  επισκέφτηκε  το  Ολοήμερό μας , μίλησε για τη γέννηση του Χριστού μας, τα έθιμα των Χριστουγέννων, τη φιλανθρωπική δράση  της Εκκλησίας μας και απάντησε στις ερωτήσεις των  μαθητών μας.




                                                          Η  συνέντευξη εξελίχθηκε  ως εξής:


-Καλησπέρα σας , πάτερ Ιωάννη!


-Καλησπέρα


-Θα θέλαμε να σας  ρωτήσουμε κάποια πράγματα για τα Χριστούγεννα. Γιατί τα Χριστούγεννα είναι πολύ σημαντική γιορτή για τη  χριστιανοσύνη;


-Γιατί ένας θεός  γίνεται άνθρωπος, για να μπορέσει ν’ αλλάξει τον κόσμο και να μας δώσει τη δυνατότητα της σωτηρίας.


-Γιατί  πρέπει  να κρατάμε   νηστεία  τα Χριστούγεννα; Και γιατί  κοινωνούμε  τα Χριστούγεννα;


Νηστεία ονομάζεται  η  αποχή από  ορισμένες  τροφές. Σύμφωνα με τους ιερούς κανόνες της Εκκλησίας μας, νηστείες ονομάστηκαν οι ημέρες κατά τις οποίες οι πιστοί οφείλουν να «καθαρίσουν» την ψυχή τους  από τα πάθη τους , να μετανοήσουν  και να απέχουν από την κατανάλωση  ορισμένων τροφών και ποτών. Ο σκοπός, λοιπόν ,της  νηστείας είναι  ο καθαρισμός του σώματος αλλά κυρίως  της ψυχής μας. Νηστεία πρέπει  να κάνουμε :κάθε Τετάρτη και Παρασκευή, επειδή την ημέρα Τετάρτη ξεκίνησε η δίκη του Χριστού και την ημέρα Παρασκευή σταυρώθηκε.Άλλη  νηστεία  είναι αυτή της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, που αρχίζει την Καθαρά Δευτέρα και λήγει το Μ. Σάββατο.Ακολουθούν η  νηστεία των Αγίων Αποστόλων, που αρχίζει μετά την Κυριακή των Αγίων Πάντων και η  νηστεία της Κοιμήσεως της Θεοτόκου ή του Δεκαπενταυγούστου, που αρχίζει την 1η Αυγούστου και λήγει στις 15 του ίδιου μήνα.Στη συνέχεια ακολουθεί  η  νηστεία πρό των  Χριστουγέννων, που διαρκεί 40 ημέρες και αρχίζει στις 15 Νοεμβρίου και λήγει στις  25 Δεκεμβρίου. Επίσης, οι Χριστιανοί οφείλουν να νηστεύουν  την παραμονής των Θεοφανίων, στις 5 Ιανουαρίου. Όπως βλέπετε η Εκκλησία μας προτρέπει να κοινωνούμε αρκετά συχνά , οπότε και η νηστεία και η Θεία Κοινωνία τα Χριστούγεννα εντάσσονται στο σύνολο των προτεινόμενων νηστειών. Η διάρκεια και ο βαθμός της νηστείας, εξαρτάται από τον πνευματικό μας, ο οποίος πρέπει να λάβει υπ’ όψιν του την σωματική αντοχή και υγεία του κάθε πιστού.





-Τα Χριστούγεννα η Εκκλησία μας βοηθάει άπορες οικογένειες;


-Η εκκλησία  βοηθάει όσο μπορεί. Καθημερινά στις 19 ενορίες της Ιεράς Μητροπόλεως Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως μοιράζονται 7500 γεύματα. Στην ενορία μας καθημερινά μοιράζονται 120 γεύματα. Επίσης  υπάρχει ένα κατάστημα ρούχων («Ο ΧΙΤΩΝ»)στο κέντρο ,Κοινωνικό Παντοπωλείο («Η ΑΓΑΠΗ»),ένα ιατρείο (Κοινωνικό Ιατρείο "ΥΓΕΙΑ") για την ανακούφιση ανάσφάλιστων και απόρων συνανθρώπων μας, Κεντρο προστασίας ανηλίκων, Το σπίτι των Αγγέλων" για φιλοξενία συγγενών ασθενών ανθρώπων από την επαρχία, Κέντρο προστασίας ανηλίκων (Δενδροποτάμος) ("Ο Φάρος του Κόσμου"),δύο ξενώνες φοιτητών από το εξωτερικό.


-Τα Χριστούγεννα  έχουν στενή σχέση με τον  Άι-Βασίλη. Υπάρχει  ο  Άι-Βασίλης, πάτερ;


-Ο Άι-Βασίλης είναι ο αγαπημένος άγιος των παιδιών , που κοκκινοφορεμένος μοιράζει δώρα στα παιδιά όλου του κόσμου. Ο ορθόδοξος Άγιος Βασίλης ούτε με δώρα έχει σχέση, ούτε με χιόνια και έλκηθρα. Αντίθετα, αυτά που κρατάει στα χέρια του είναι «χαρτί και καλαμάρι» και βέβαια καθόλου χρήματα. Πατρίδα του θεωρείται η βιβλική Καισάρεια της Καππαδοκίας. Για μας τους  Έλληνες ο Άγιος Βασίλης είναι  ο Μέγας  Βασίλειος , ένας από τους τρεις ιεράρχες  που έφευγε από τα βάθη της Ασίας και έφτανε παντού, συζητώντας  με όλους τους ανθρώπους στο δρόμο και φέρνοντας  καλοτυχία και καλή χρονιά στον κόσμο. 


-Έχει  σχέση ο Μέγας Βασίλειος με τη βασιλόπιτα της Πρωτοχρονιάς;


- Η Βασιλόπιτα κατά το ελληνικό έθιμο κόβεται στο οικογενειακό τραπέζι  αμέσως με τον ερχομό του νέου έτους. Το έθιμο της βασιλόπιτας είναι πολύ παλιό. Από τον Μέγα Βασίλειο προήλθε η συνήθεια της τοποθέτησης νομίσματος μέσα στη πίτα. Πώς όμως συνδέεται  Μέγας Βασίλειος με τη βασιλόπιτα; Κατά την θρησκευτική παράδοση, κάποτε την Καισαρεία της Καππαδοκίας , που επίσκοπος ήταν ο Μέγας Βασίλειος, ήλθε να την καταλάβει ο Έπαρχος της Καππαδοκίας με πρόθεση να τη λεηλατήσει. Τότε ο Μέγας Βασίλειος ζήτησε από τους πλούσιους της πόλης του να μαζέψουν ό,τι χρυσαφικά μπορούσαν, προκειμένου να τα παραδώσει ως "λύτρα" στον επερχόμενο κατακτητή. Πράγματι συγκεντρώθηκαν πολλά κοσμήματα, νομίσματα  και πολύτιμα αντικείμενα. Κατά την παράδοση όμως είτε επειδή μετάνιωσε ο έπαρχος, είτε  εκ θαύματος , ο Έπαρχος απάλλαξε την πόλη από  επικείμενη  καταστροφή. Προκειμένου όμως ο Μέγας Βασίλειος να επιστρέψει τα  κοσμήματα στους δικαιούχους, μη γνωρίζοντας σε ποιόν ανήκει τι, έδωσε εντολή να παρασκευαστούν μικροί άρτοι ,μέσα  στους οποίους τοποθέτησε ένα- ένα τα νομίσματα ή τα κοσμήματα και τα  μοίρασε  στους κατοίκους την επομένη του εκκλησιασμού. Το γεγονός αυτό έφερε  πολλή  χαρά  στους κατοίκους  και γλίτωσε  από την  καταστροφή  την  πόλη. Από τότε  συνεχίσθηκε η παράδοση αυτή μέχρι σήμερα.


-Ποια   η γνώμη σας  για το στόλισμα χριστουγεννιάτικου δέντρου ;


- Το χριστουγεννιάτικο δέντρο  είναι  ένα διεθνές χριστουγεννιάτικο έθιμο. Ο στολισμός του δέντρου είναι καθαρά συμβολικός της ευτυχίας των ανθρώπων και της φύσης  λόγω της Γέννησης  του  Χριστού. Αντίστοιχο καθαρά ελληνικό παραδοσιακό έθιμο  είναι  το στολισμένο καραβάκι.
Το πρώτο στολισμένο δένδρο εμφανίστηκε στη Γερμανία, όμως πρόσφατα διάβασα ένα άρθρο που υποστηρίζει ότι το στόλισμα Χριστουγεννιάτικου δέντρου είναι καθαρά ελληνικό έθιμο. Είναι πολύ πιθανό  να ισχύει αυτό…


-Πιστεύετε ότι είναι λάθος που κάνουμε κάποια ξένα έθιμα  τα Χριστούγεννα;


-Καλό είναι  να κρατάμε τα έθιμά μας για να μη χαθούν. Είναι επικίνδυνο για ένα λαό να χάνει τα ήθη, τα έθιμα και τις παραδόσεις  του !


-Σας αρέσουν σαν γιορτή τα Χριστούγεννα;


-Βεβαίως, είναι  η αρχή της σωτηρίας μας.


-Σας ευχαριστούμε πολύ!


-Κι εγώ σας ευχαριστώ και σας εύχομαι «ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ»!

 


                    Μικροί   δημοσιογράφοι:  Κατσιούλα Γιώτα , Καυκιά Σοφία (ΟΛ 2,  ΣΤ΄ τάξη) Άντεμ Άννα-Μαρία (ΟΛ 2,  Ε΄ τάξη).


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου