Σάββατο 2 Ιουνίου 2012

Άνθη Φλαμουριάς

4o  Δ.Σχ. Ευκαρπίας


Στη αυλή των  σχολείων  μας , δίπλα  στο  4ο  Δημοτικό , υπάρχουν  πέντε  φλαμουριές.Όπως  κάθε  Ιούνιο  έτσι  και φέτος , αυτά τα δέντρα  στολίζουν την αυλή μας με τα όμορφα  άνθη τους και σκορπίζουν παντού  το μεθυστικό  άρωμά τους.




Το μυαλό των μεγαλύτερων  σε ηλικία  πάει σε  ένα  παλιό  σχολικό  τραγούδι  , που   παρατίθεται   στη  συνέχεια ...



Η φλαμουριά  

Στίχοι: Wilhelm Muller
Μουσική: Franz Schubert
Πρώτη εκτέλεση: Λουκιανός Κηλαηδόνης

Στη βρύση τη βουνίσια
σιμά είν' η φλαμουριά,
στον ίσκιο της καθόμουν
να ονειρευτώ συχνά.

Εχάραζα στη φλούδα
ονόματα ιερά
και πάντα εκεί γυρνούσα
σε λύπη ή σε χαρά.

Μια μέρα ταξιδεύω
σε μέρη μακρινά,
περνώ να χαιρετήσω
στερνά τη φλαμουριά.

Βουΐζαν τα κλαδιά της
σαν να μου κράζαν:
"Ω,
  κοντά μου πάντα μείνε,
θα βρεις γαλήνη εδώ".

Μακριά τώρα στα ξένα
δεν έχω την χαρά
που ένιωθα εκεί πάνω,
κοντά στη φλαμουριά.

Στο νου μου πάντα μένει
το ολόχαρο χωριό,
στ' αυτιά μου ακούω πάντα:
"Θα βρεις γαλήνη εδώ".

                                     
            

               ΛΙΓΑ  ΣΤΟΙΧΕΙΑ  ΓΙΑ  ΤΗ  ΦΛΑΜΟΥΡΙΑ



Φλαμουριά ή Τήλιον (Tilia)
Άλλα ονόματα Φλαμούρι, Τίλιο, Φιλύρα, Φιλουριά.


  • Φυλλοβόλο δέντρο ύψους  15-25 μ
  • Aνήκει στην οικογένεια των Tiliaceae
  • Έχει βαθυπράσινα φύλλα μεγάλα και άνθη  με γλυκιά μυρωδιά ,  λευκά ή κίτρινα τον Ιούνιο και κιτρινοπράσινους καρπούς. 
  • Τα άνθη και τα φύλλα είναι αυτά τα οποία χρησιμοποιούνται για φαρμακευτικούς σκοπούς.
  • Πολλαπλασιάζεται με σπόρους, και με μοσχεύματα.
  • Κάθε καρπός περιέχει έναν και μόνο σπόρο.


  • Φυτό χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις κατάλληλο για σκιά .
  • Χρησιμοποιείται σε δενδροφυτεύσεις δρόμων.
  • Συναντάται συνήθως σε δάση Καστανιάς και Οξιάς.
  • Στη Μελισσοκομία έχει μεγάλη σημασία όταν συνυπάρχει με Καστανιά.
  • Τα μελίσσια θεριεύουν όταν παίρνουν γύρη από Καστανιά και μέλι από Φλαμουριά


4o  Δημοτικό Σχολείο  Ευκαρπίας


Κι  ένα βιντεάκι   από  το youtube


 


1 σχόλιο:

  1. την φλαμουρια τη λατρεψα απ τα παιδικα μου χρονια ,,,εμαθα να ψυθιριζω το τραγουδι και να μου απαλυνει τους καυμους ,θαυμαζω το λουλουδι απολαμβανω το αρωμα ,αλλα και ενα αφεψημα το δεχομαο οποτε και ναναι,,,

    ΑπάντησηΔιαγραφή